קומונה
שכחתי סיסמה

ברטר - קומונה > מאמרים > קומונה בעולם הדיגיטלי

קומונה בעולם הדיגיטלי

קומונה בעולם הדיגיטלי
לתת מעצמך זה כוח ויכולת שלא כולם מנצלים - במאמר זה נדון על  קומונה ונתינה, ללא רווח כספי, לתת בשביל לקבל בחזרה - בייחוד בעולם הדיגיטלי.

קבוצות של נתינה ללא תמורה החלו כמבנה חברתי יחסית ישן, המטרה היתה ליצור מעין קומונה המבוססת על יחסים חברתיים, שיתוף חומרי רגשי ורוחני תוך שיוון פוליטי ומעמדי.
רעיון הקמת אותן קומונות היה קיים עוד מימי מהשבטים בחברות הפשוטות, דרך הנזירים הנוצרים של ימי הביניים וכיום בפורמט הקיבוצי בארץ.

הקומונה המערבית שונה מאלו שקדמו לה, ויש לא מעט דרכים לתת מעצמך או מעסקך לטובת האחר,
אנו נפגשים בלא מעט מדיומים במהלך היום - אם זה פגישה אישית עם אדם או שיחה דרך מיילים, ואף בטלפון - בכל אחת מההזדמנויות האלו ניתן לתת מעצמך ולקבל בחזרה!

התקשורת היום נעשתה הרבה יותר מהירה, עם קודים חברתיים ברורים ודרכים מהירות להעברת מסרים, איך עדיין אפשר לשמר את הערכים של קומונה, כאשר המפגש הבין אישי כבר לאט לאט נעלם מהעולם?

בין אם זה במייל או בפוסט כזה או אחר, נסו לחשוב איזה ערך מוסף של גדילה תוכלו לתת לאותו אדם או אנשים, טיפ קטן או מאמר מעניין, הפנייה עסקית שיכולה להניב לאותו אדם תוצאות, ואף מחמאה קטנה על היותו מקצועי וקולוגה לעיניין, כל אלו יכולים לתת לאותו אדם תחושה הרבה יותר טובה לאחר השיחה, ואתם תצאו גדולים ומחוזקים, בשלב מסוים תקבלו בדיוק באותה טובה ואף גדולה מזו שנתת!

הסוד הוא בזרימה

לזרום זו מילה גדולה ואף חדשה בלקסיקון שלנו, אבל לזרום עם שיחה או עם אנרגיה של בן אדם זה חלק חשוב ביכולת הנתינה, עצם זה שאת/ה קשובים לאותו אדם מהצד השני כבר פותח חלון רעיונות והדמנויות של לתת. כמובן שיש לשמור על רלוונטיות מסוימת, אם זה לשיחה או לאדם איתו אנו מדברים, אין צורך לחלק עצות בחינם לכל מי שנמצא מסביבך, הנתינה חייבת להיות רלוונטית למתרחש וכמובן לתת ערך מוסף עם טעם של עוד! אז תנו מהלב, גם אם זה דיגטלי, שווה להשקיע את המחשבה באדם העומד (או יושב) מאחורי המסך, טלפון, מייל, זה לא משנה. תקשיבו ותלמדו לתת מעצכם כי זה יחזור, ואפילו יותר בגדול.